Vállalkozásunk megbízhatóságát sok eszközzel kifejezhetjük, ennek egyik módja, hogy egyedi, céges e-mail címen keresztül kommunikálunk ügyfeleinkkel.
Ahhoz, hogy egyedi e-mail címet használjunk jól megszokott levelező felületünkön, szükségünk van egy egyedi domainre és egy webmail szolgáltatásra. Amennyiben ezekkel rendelkezünk, és létrehoztuk egyedi e-mail címünket, az alábbi adatokra lesz szükségünk, hogy bekössük azt gmail fiókunkba.
E-mail ellenőrzése másik fiókból
Miután beléptünk gmail fiókunkba, a jobb felső sarokban található fogaskerék ikonra kattintva megjelenik egy gyors beállítás menü. Itt legfelül válasszuk Az összes beállítás megtekintését.
Ezt követően megnyílik egy teljes oldalas beállítás menü. Itt a felső lapfülek közül válasszuk a Fiókok és importálás lehetőséget. Az így megjelenő felületen az E-mailek ellenőrzése más fiókban sorában lesz egy E-mail fiók hozzáadása lehetőség, erre lesz most szükségünk.
Miután rákattintottunk, egy külön ablakban fog megnyílni egy sárga árnyalatos beállítási panel, mely végigvezet minket a folyamaton. Itt adhatjuk meg először a beállítani kívánt céges e-mail címet, majd kattintsunk a tovább gombra.
A következő panelen válasszuk az E-mailek importálása a másik fiókomból (POP3) lehetőséget, majd ismét kattintsunk a tovább gombra.
Ezt követően a megjelenő mezőket töltsük ki a kapott táblázat Incoming server sorának információival. A felhasználónév a céges e-mail cím szokott lenni, a jelszó pedig a létrehozáskor beállított jelszó, szakemberként ezt SMS-ben szoktuk elküldeni.
A lehetőségek közül pedig pipáljuk ki, hogy mindig biztonságos kapcsolatot (SSL) szeretnénk használni. Igény esetén, ha más címek is be vannak kötve ebbe a fiókunkba, érdemes bepipálnunk, hogy a bejövő e-maileket címkézze is fel a rendszer.
A tovább gombra kattintva már be is állítottuk a céges e-mail címre érkezett e-mailek lekérését. Ha szeretnénk küldeni is e-mailt erről az egyedi e-mail címről, válasszuk ezt az opciót.
E-mail küldés beállítása
Az igen opciót választva továbblépés után megadhatjuk a nevet, ami a céges e-mail küldőjeként megjelenik. A Kezelés aliasként jelölőnégyzet maradhat bepipálva.
A tovább gombra kattintva az SMTP szerver konfigurálására van lehetőségünk. A szükséges információkat a fentebb már említett táblázatban találjuk. Most az Outgoing Server sorban található adatokra lesz szükségünk.
Az SMTP-szerver sorába másoljuk be a mail. kezdetű sort, de gyakran ezt a rendszer már automatikusan kitölti. A mellette található legördülő menüből pedig válasszuk ki a táblázatban SMTP Port szöveg mellett található számot.
A felhasználónév rendszerint az e-mail címünk, de ez is szerepel a táblázatban, a jelszó pedig az általunk, vagy az e-mailt létrehozó szakember által megadott jelszó. Utóbbi esetbe ezt biztosági okokból SMS-ben szoktuk elküldeni.
A lehetőségek közül pedig válasszuk az ajánlott, SSL kapcsolatot.
A fiók hozzáadására kattintva 5 perccen belül érkezni fog egy megerősítő e-mail a gmail fiókunkba, amiben a linkre kattintva megerősíthetjük a beállításokat, így hitelesíteni a kapcsolatot.
Ezek után már készen is vagyunk, tudunk e-mailt küldeni és fogadni az egyedi, céges e-mail címünkről.
Céges e-mail cím beállítása alapértelmezettnek
Amennyiben a fiókot csak céges e-mailezésre szeretnénk használni, a részletes beállítások panelen, a Fiókok és importálás lapfülön be tudjuk állítani az E-mail küldése erről a címről sorában, hogy melyik legyen az alapértelmezett cím, így nem kell folyamatosan kiválasztanunk e-mailküldésnél, hogy melyik címről küldjük az e-mailt.
Fiókhoz beállított profilkép használata
Gyakran találkozunk azzal a problémával, hogy a céges e-mail címnél nem jelenik meg profilkép, csak egy egyszerű monogram. Ennek beállításához be kell lépnünk a google fiókunk beállítási központjába.
A gamil felületén a jobb felső sarokban nyissuk le a profilképünket, majd kattintsunk a Google-fiók kezelése gombra.
Ekkor megnyílik egy új ablak, ahol a Google Fiók beállításait tudjuk megtenni. Itt válasszuk a Személyes adatok fület a bal oldali menüben.
Görgessünk le a Kapcsolattartási adatok részhez, és kattintsunk az E-mail sorra.
A megjelenő felsorolásból a Másodlagos e-mail címek alatti linkre kattintsunk.
Bizonyos esetekben kér a rendszer egy ismételt bejelentkezést, majd megjelenik egy felület, ahol hozzá tudunk adni egy új címet, ide írjuk be a céges e-mail címünket. Amennyiben ezzel megvagyunk, egy megerősítő e-mail fog érkezni a fiókunkba, amin keresztül igazolhatjuk, hogy hozzánk tartozik az e-mail cím.
Ha ez kész, lépjünk vissza a Személyes adatok beállításának felületére, és a Profilkép sorában az ikonra kattintva állítsunk be egy tetszőleges profilképet.
A beállításokat követően beletelhet egy kis időbe, de pár órán belül már biztosan a kiválasztott kép fogl megjelenni a céges e-mail címünk mellett.
Amennyiben további kérdésed lenne a témával kapcsolatban vedd fel velünk bátran a kapcsoaltot a hello@xtade.hu címen keresztül.
0 hozzászólás